Blogger Widgets

Pengikut

Ahad, 17 Mei 2015

Koleksi 20 Frame Kartun Terbaik (.png)

Assalamualaikum semua, salam sejahtera..

'Frame' atau pun bingkai biasanya digunakan semasa kemasan terakhir selepas kerja-kerja pengubahsuaian atau touch up gambar dilakukan.


Seperti entry saya sebelum ini, Kegunaan frame sangatlah banyak dan meluas. Untuk para guru, frame sangat diperlukan untuk menghias BBM yg kita hasilkan agar kelihatan lebih kemas, cantik, dan menarik perhatian. Tak kurang juga yang menggunakan frame sebagai penghias fail dan juga buku aturcara majlis. Walaubagaimanapun, amat sukar untuk kita mencari border dan frame dalam format .png atau .gif yang mana format-format ini kebiasaan latar belakangnya disimpan dalam bentuk transparency yang lebih mudah untuk digunakan/diedit.

Dengan itu, di waktu senggang cuti hari ini, saya telah mengumpul frame yang telah saya perolehi dari en.google, bertemakan kartun dalam format .png, iaitu yang latar belakangnya berbentuk transparency. Ada 20 files semuanya. Saya pecahkan kepada 2 groups kerana filesnya besar. Guru-guru atau sesiapa yang berkenan bolehlah download files tersebut disini.  Semoga usaha saya yang kecil ini dapat membantu permudahkan kerja dan menceriakan anda.

Selamat Hari Guru!!!


DOWNLOAD DISINI
<<Zip 1>> <<Zip 2>>

2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...