Blogger Widgets

Pengikut

Ahad, 3 Mei 2015

Tips Membuat Nota Ringkas Sendiri

Nota ringkas adalah frasa yang sering digunakan di India di institusi pendidikan. Ini bermakna nota ringkas merupakan penerangan ringkas mengenai apa-apa perkara yang diberikan. Subjek yang boleh menjadi apa-apa jenis topik seperti seseorang, sesuatu perkara, kejadian, atau idea.

Seperti namanya, nota pendek agak ringkas dan tidak dijangka meliputi subjek secara terperinci. Tiada garis panduan tetap pada panjang nota ringkas. Panjang yang sesuai nota pendek pastinya akan bergantung kepada subjek yang akan disentuh/ceritakan.

Ok, hasil dari carian di google, dapatlah ilham untuk buat tips ini ke dalam format .jpeg. Tips yg saya maksudkan adalah seperti yang tertera di tajuk entry ini "Tips Membuat Nota Ringkas Sendiri". Tips ini saya perolehi dari blog ebookpilihanbonda. Sesuai untuk pelajar-pelajar yang baru berjinak-jinak untuk membuat nota ringkas sendiri. Dengan tips ini, mudah-mudahan dapatlah sedikit panduan/idea untuk menghasilkan nota sendiri. Selamat mencuba n selamat malam! Assalamualaikum.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...